Azi gandesc ca ar fi interesant sa descriu putin vaporul pe care lucrez acum. E o piesa destul de interesanta chiar si din punctul de vedere al unuia care lucreaza in domeniu, o masinarie moderna. Se numeste Nedlloyd Drake, construita in 2000. Cred ca dimensiunile metrice sunt mai putin interesante aici, de inceput ar fi de mentionat ca se pot incarca pe aceasta nava 5468 de containere de 20 de picioare. Asta il face cel mai mare vapor pe care am lucrat pana acum. Daca s-ar aseza toate containerele astea in sir s-ar intinde pe o lungime de 36.5 km. Comanda de navigatie e total computerizata controlul navei facandu-se printr-un sistem integrat de comanda, o retea de calculatoare menite sa asiste si sa usureze foarte mult munca navigatorului.
In trecut multa lume m-a intrebat despre motorul navelor pe care am fost. Ce e drept sunt putin atehnic si ignorant in domeniu asa ca am cam dat din colt in colt la astfel de intrebari. Acum m-am documentat as putea zice, deci uite cateva informatii despre Drake: motorul e unul de 74700 de cai putere, 24600 de litri, consuma 260 de tone de combustibil greu in 24 de ore de exploatare la putere maxima. Asta ar insemna o viteza cam de 43 km/h. La o astfel de viteza e nevoie de o mila jumate sa opresti vaporul pe loc. Motorul singur cantareste 2000 de tone si antreneaza o elice cu un diametru de 8,4 metri si o greutate de 77 de tone. Ar mai fi de spus aici ca tancurile de combustibil au o capacitate totala de 7000 de tone ceea ce da navei o autonamie de aproximativ 27 de zile. Oricum un plin la acest vapor costa in jur de 1050000 de dolari americani.

Salut Stefan,
RăspundețiȘtergereAi putea inchide oricand foarte repede o discutie intre 2 baieti foarte mandrii de masinile lor sport cu 200, 300, sau hai 400 de cai :)