vineri, 18 martie 2016

HONG KONG DINTR-O RĂSUFLARE

Tramvaiul pe plan înclinat sosește in stația de bază
   Mereu când am ceva mai mult de 4 ore de petrecut prin Hong Kong optez să urc pe Victoria's Peak deoarece acolo am aproape tot ce înseamnă orașul ăsta la doi pași distanță. Rețeaua de metrou e foarte bună in Hong Kong și sunt vreo 2 stații aproape de punctul de bază al popularului tramvai cu care poți urca în cel mai înalt punct al insulei.
Vedere spre zona centrală a Hong Kong-ului și Kowloon-ul în depărtare
   Sus, la stația finală, găsești tot orașul concentrat într-un punct. De cum te dai jos din tramvai intri în zona vânzătorilor de suveniruri cu o ofertă foarte bogată căci este totuși vorba de un oraș emblematic al Chinei și chiar al întregii Asii, plus influnțele britanice care încă se resimt în zonă. Apoi tot urci și urci vreo 6-7 etaje cu restaurante cu diferit specific și magazine felurite ca să ajungi pe terasa de pe acoperișul clădirii de unde poți admira tot orașul dacă ai noroc de o zi senină. Și dacă mai ai timp, de la unul dintre nivelele intermediare, poți să ieși din această clădire, să traversezi o piațetă și să intri într-un adevărat mall construit în vârful muntelui. Eu acolo încă nu am ajuns, mi-am lăsat treabă și pentru dățiile viitoare, dar știu sigur că acolo sunt și cel puțin două muzee care mă așteaptă să le vizitez.
Vedere din tramvai
   Punctul de belvedere, tramvaiul emblematic, restaurantele cu bucătărie locală, tarabele cu suveniruri unde poți negocia orice obiect sunt motivele pentru care merită să aștepți vreo 30-40 de minute (într-o zi normală) să prinzi un loc în tramvaiul care te urcă pe cel mai înalt munte al fostei colonii britanice. Chiar și așa, e cel mai rapid mijloc să ajungi acolo și să te și încadrezi în 4-5 ore de vizită a Hong Kong-ului.
Prin pădurea asta urcă tramvaiul
Spre Aberdeen, în spatele muntelui - și calea navală pe care ajung eu în Hong Kong

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu